En oppsummering av 2015

Du må være innlogget for å bruke disse funksjonene.

Legg til som favoritt

Legg til i ukemenyen

Legg til i handlelista

En oppsummering av 2015

Hei kjære deg som bruker å lese bloggen min – ofte eller innimellom – tusen takk til deg! Uten akkurat deg hadde ikke bloggen hatt det fantastiske året som den har hatt.

Her kommer en liten oppsummering av hva som har skjedd både på bloggen og i matlivet hos Fru Timian det siste året!

Jeg startet året med å bli med i United Bloggers – nå United Influencers – og la hele bloggen min over på deres plattform. Dermed fikk bloggen min et lenge etterlengtet løft rent utseendemessig.

Èn av årets store hendelser var at Fru Timians beste sommermat kom ut rundt påsketider. Den synes jeg ble skikkelig fin, så jeg er stolt. Det er morsomt at den har solgt så bra som den har også. Over 20.000 eks! Du kan se mer om boken her.

Jeg hadde en helt fantastisk lanseringsfest med utrolig mange feststemte mennesker som kom. Du kan se mer fra festen her.

En oppsummering av 2015

Og i forbindelse med utgivelsen ble jeg intervjuet av både Tara, Mat fra Norge, Maison Mat & Vin, Dagbladet og VG. Og jeg var gjest hos Nitimen og hadde besøk av NRK Østfold på verkstedet mitt.

Reiseåret 2015

I 2015 har jeg reist nesten umoralsk mye, men det har vært veldig spennende! Jeg har fått opplevd så utrolig mye og er veldig takknemlig for de mulighetene jeg får.

I februar nøt jeg mathallen i Malaga og lagde skikkelig spansk fest! Og i mars hadde jeg 3 (!) fantastiske dager i Bangkok med matkurs, besøk på to av Blue Dragons fabrikker (sponset reise) og spising av store mengder thaimat!

En oppsummering av 2015

Så var jeg noen dager i Paris før jeg var i Mexico i 10 dager sammen med Old El Paso som skulle spille inn to reklamefilmer der. Der fikk jeg blant annet være med på en skikkelig mexicansk fest hos Nana Jovita, der jeg også fikk lære meg å lage chicken tinga og vi besøkte baren hvor Margaritaen – altså drinken – kommer fra (sponsede linker).

Og i oktober reiste hele familien til Los Angeles hvor vi gikk på cafeer og restauranter, farmers markeds, besøkte food trucks, Canter’s Deli og fikk skikkelig smaken (både direkte og indirekte) av denne storbyen.

Nå like før jul var jeg også på en veldig moro reise til Lofoten. Mer om den turen kommer på bloggen nå i 2016.

De mest populære oppskriftene på bloggen i 2015

Den aller mest populære oppskriften i 2015 var Langpannebrød med havregryn. Det hadde en knepen seier over Arvekyllingen – en stor, stor hit hos både små og store. Her på høsten la jeg ut en ny oppskrift på Arvekyllingen, nå med en liten vri. Også den har blitt veldig populær, men har ikke rukket å komme opp på top ti ennå. Til det har oppskriften ikke ligget lenge nok ute på bloggen.

Suksesskake med fantastisk god glasur troner på tredjeplass over bloggens mest besøkte oppskrifter i 2015. Så er Langpannekake med bacon på en god fjerdeplass og Hjemmelaget lasagne på femteplass.

Det er tydelig at mat som passer for hele familien er noe leserne mine elsker.

Ellers er nok Verdens beste rabarbrapai kanskje akkurat det – verdens beste – for den troner iallfall høyt her oppe og har en stor fanskare. Nå når det ikke er rabarbrasesong, kan den fylles med både epler. pærer, og ulike blandinger av frosne bær. Denne Grønnsakssuppen og denne Blåbærpaien med smuldretopping er også veldig poppis.

Til sist må jeg ha med Bolleoppskriften min. Den ligger bestandig høyt oppe på besøkslisten.

Mine favoritter

Jeg må ta med tre av mine største favorittoppskrifter akkurat nå også. En favoritt hos meg endrer seg hele tiden, ut fra årstid og det humøret jeg er i akkurat når jeg får spørsmålet.

Kyllingsalat med linser og egg er en stor familiefavoritt. Enkel og kjapp å lage og god å spise! Selv om det har vært mye kakespising nå i julen, kunne jeg virkelig ikke sagt nei til et stykke av denne Festen av en sjokoladekake!

Og når hverdagen kommer straks igjen, blir det garantert en Spagetti og kjøttsaus-middag igjen!

Sosiale medier

I tillegg til å legge ut ting her på bloggen, legger jeg daglig ut mange tips og lenker på Facebooksidene mine, på Instagramkontoen min og på Snapchat! Jeg heter Fru Timian på de to første og frutimian på Snapchat. Følg meg veldig gjerne der hvis du ikke gjør det allerede.

Godt nytt år!

Til slutt vil jeg ønske deg et riktig godt nytt år! Og husk: Nyt livet og nyt maten!

Ett kommentar til “En oppsummering av 2015”