Hjemme hos oss lages det smoothie veldig ofte. Etter en treningsøkt eller som et mellommåltid. Hvis den skal mette litt godt, liker jeg å ha i en neve med havregryn i tillegg til bærene og den væsken som jeg bruker. Her har jeg også i noen svisker for å gi litt ekstra næring til smoothien. Svisker inneholder mye kalium, vitamin B6 og vitamin K, i tillegg til at de er bra for fordøyelsen. De er derfor veldig bra for oss å spise. 3 svisker utgjør én frukt & grønt om dagen.

Til alle dere som synes det er uvant å bruke svisker: I denne smoothien brukes sviskene som søtning, og hadde du ikke visst det, ville du heller ikke kjent at det smaker svisker.

Bringebærsmoothie med svisker og havregryn

Gir 5 dl ferdig drikke

150 g frosne bringebær
2 ss (20 g havregryn)
6  svisker
4 toppede ss naturellyoghurt (175 g)
1 ½ dl eplejuice

Ha alle ingrediensene i en blender og kjør knivene rundt til alt er godt blandet og du har fått en jevn og fin smoothie.

Hell over i glass, finn frem sugerør og nyt

Print Friendly, PDF & Email

Lesernes kommentarer

  1. Vi silte smoothien gjennom en sikt for å ta bort bringebærsteinene. 5-åringen er litt nøye på det! Og så hadde vi i litt flytende honning..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *