Våkn opp til ferdig frokost! Det er det som skjer når du lager deg denne havre- og chiapuddingen! Her rører du nemlig sammen havregrynene, chiafrøene og den væsken som du velger å bruke (jeg bruker bringebærbiola) på kvelden, og så lar du det stå i kjøleskapet til neste morgen.

Havre- og chiapuddingen er også helt genial å ha stående klar når du kjenner sulten komme andre tider på døgnet!

Klikk deg inn her for å få oppskrifter på mange ulike chiapuddinger!

Her topper jeg puddingene med friske bringebær, noen hakkede mandler og gresskarkjerner. Her er det selvfølgelig fritt frem til å bruke det du måtte ha for hånden. Ofte bruker jeg frosne bær istedenfor friske, for frosne har jeg bestandig liggende i fryseren. Jeg bruker Biola med bringebærsmak i denne versjonen. Du kan bruke både vanlig melk og plantebaserte versjoner hvis du heller vil det.

PS! Dagsdosen av chiafrø bør ikke overstige 2 ss.

 

Havre- og chiapudding med bringebærbiola

til 1 person

2 dl bringebærbiola
½ dl lettkokte havregryn (25 g)
2 ss chiafrø (25 g)
4-5 mandler til servering
1 ss gresskarkjerner til servering
noen bringebær til servering

Rør sammen Biolaen, havregrynene og chiafrøene i en bolle eller et glass og sett det i kjøleskapet i noen timer, gjerne over natten.

Hakk opp mandlene og dryss både dem, gresskarkjernene og bringebærene over ved servering.

Kos deg!

 

Print Friendly, PDF & Email

Lesernes kommentarer

  1. Hei!
    Havre- og chiapudding er sååå godt om morgenen! I tillegg til det du bruker blander jeg i litt flaksalt og honning. Flytende honning er også godt… Solsikkefrø blander jeg i grøten eller har oppå når den lages. Bygg- og havre ( gullbygg ) OK ist for bare havre, – er bygg fortsatt sunt tro?🤔 Mye kan være godt i og på kjøleskapgrøt 😂😂😂
    Hilsen kjøleskapgrøtmaker Anny

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *